RSS
Write some words about you and your blog here

About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia

PAK PANDIR BARAH OTAK???



Satu hari Pak Pandir mengalami sakit kepala yang amat sangat. Lalu dia pun pergi ke pekan untuk berjumpa dengan doktor.

Doktor:Serba salah saya hendak memberitahu Pak Pandir nie..tapi saya mesti
beritahu Pak Pandir bahawa Pak Pandir telah menghidapi Barah Otak.

Pak Pandir: Yaaaaaahoooooo!!! (melompat kegirangan)

Doktor: Pak Pandir fahamkan maksud saya? (kebingungan)

Pak Pandir: Tentu sekali saya faham, apa doktor fikir saya b***h sangat ke?

Doktor: Habis tu..kenapa gembira sangat?

Pak Pandir:Sebelum ini isteri saya Mak Andir selalu marah saya dengan mengatakan
saya "takde otak". Dengan berita baik ini ia telah membuktikan bahawa
saya sebenarnya mempunyai otak.

PENGAJARAN

kita selalu ditimpa pelbagai masalah dalam kehidupan ni kan...hehehehe...tp kita selalu NEGATIF dengan diri kita,,,tp kita kena ingat setiap ujian dan dugaan ada hikmahnya...jd POSITIFLAH...
lagi satu,kita kena lah sentiasa bersyukur kepada ALLAH walau mcm mana senang atau susahnya kita....dengan 2 ubat iaitu syukur dan sabar kita akan sentiasa tenang dan gembira cm pak pandir..eh xde la..grau jer...kita akan berjaya dalam menghadapi cabaran dan dugaan...semoga kita sentiasa BERSYUKUR BERSABAR DAN POOOOSIIIITIFFFFF....hehehehe...
(sowi klu cter x berkaitan tp yg penting pengajaran)....heheheeh
-SHAFIQCOOL-

0 comments:

Post a Comment